Burmistrz Miasta
![{[description]}](http://www.rad.slawkow.pl/uploads/modules/articles/thumbs/837_449_crop_q80_rafaladamczyk-1.jpg)
Do zakresu działania i kompetencji Burmistrza Miasta należy w szczególności:
- kierowanie bieżącymi sprawami miasta i kierowanie Urzędem Miasta,
- reprezentowanie miasta i jego urzędu na zewnątrz,
- przedkładanie Radzie Miejskiej projektów uchwał,
- wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej,
- podejmowanie decyzji majątkowych dotyczących zwykłego zarządu mieniem miasta, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- podejmowanie innych decyzji należących do kompetencji organu wykonawczego,
- nadzorowanie realizacji zadań zleconych z zakresu administracji rządowej, współdziała-nie z organami tej administracji,
- udzielanie pracownikom urzędu odpowiednich upoważnień i pełnomocnictw,
- wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do kierowników jedno-stek organizacyjnych miasta (nie zastrzeżonych do kompetencji Rady Miejskiej),
- zatwierdzanie zakresów czynności i odpowiedzialności pracownikom urzędu,
- wyznaczanie rzecznika dyscyplinarnego spośród pracowników mianowanych,
- rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między komórkami urzędu,
- ogłaszanie budżetu miasta,
- wykonywanie zadań Szefa Obrony Cywilnej Miasta,
- wykonywanie zadań obronnych, a w szczególności:
- tworzenie warunków organizacyjnych i technicznych planowania i realizacji zadań obronnych,
- – koordynowanie planowania i realizacji zadań obronnych w jednostkach organizacyjnych miasta wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospo-litej Polskiej oraz aktów wykonawczych,
- organizowanie akcji ratowniczych w przypadkach klęsk żywiołowych i katastrof,
- przedkładanie Wojewodzie uchwał Rady Miejskiej w odpowiednim terminie,
- składanie Radzie Miejskiej okresowych sprawozdań z realizacji zadań urzędu.
Zobacz również